Categorii
Resurse

Carti bune… de citit

Top Shelf


SUMMIT RESOURCES

   

WCA TOP SHELF

  

FEATURED

   

CHURCH-WIDE RESOURCES

   

BILL HYBELS

   

FREE RESOURCES

  

 

Categorii
Resurse

Emisiunea De la idolatrie moderna la binecuvantare – Miskolczi Koloman si Aurelian Barbu 22.11.2012

Categorii
Leadership Resurse

Utile pentru Leadership

Sharing to Sharpen

Posted to LeadershipLocal ChurchResources by WCAblog on 10/11/2012 7:57:59 AM
We’ve said it before, it’s stil true! We exist to help leaders grow. One of the best parts of serving leaders is seeing how leaders serve each other.  Ministry isn’t easy, as we lead we must remember to learn from those who are a bit ahead and teach the ones who aren’t quite as far along. We get to run with a lot of great folks who are really generous with what they’ve learned along the leadership journey and we thought we’d pass along a few links that might bless you.

Desiring God, from John Piper

Untitled, from Blaine Hogan

The Rookie Pastor Manifesto, from Josh Tandy

The Top 5 Leadership Mistakes Senior Pastors Make, from Bob Franquiz

More Influence: 21 From-the-Gut Lessons for Kingdom Leaders, by Brandon Cox

Leadership Resources, collected by Mark Miller

Leadership Resources, by Tony Morgan

And of course, dcon’t miss our own Become (Mindy Caliguire) or The Global Leadership Summit ebook!

Sursa   http://lp.willowcreek.com/WCA-Blog/October-2012/Sharing-to-Sharpen
Categorii
Resurse

FOST ATEU: „STIINTA ARATA SPRE UN CREATOR”

Contrar opiniei generale a oamenilor de ştiinţă, ştiinţa arată, în realitate, spre un Creator al universului, nu întoarce privirea oamenilor de la Dumnezeu. Aceasta este convingerea autorului şi apologetului Lee Strobel, fost ateu convertit la creştinism.

 

„Am fost ateu”, îşi începe Strobel prezentarea. „Dar mi-am schimbat opinia, după ce am cercetat toate dovezile. Concluzia mea este că ştiinţa, atunci când este analizată corect şi obiectiv, este foarte convingătoare atunci când arată existenţa unui Creator […]

Iar acest Creator este foarte asemănător Dumnezeului Bibliei”, a declarat el în cadrul unei întâlniri de două zile a apologeţilor creştini, ce a avut loc în California.

 

Lee Strobel crede că ştiinţa nu face decât să afirme cuvintele lui David, din psalmul 102, versetul 25: „Tu ai întemeiat în vechime pământul, şi cerurile sunt lucrarea mâinilor Tale.”

 

Argumentele lui Strobel: cosmologia, fizica şi ADN-ul uman

 

În prezentarea sa, Strobel afirmă că există trei domenii importante ale ştiinţei care arată foarte clar existenţa lui Dumnezeu şi calitatea Lui de Creator al universului. Acestea sunt cosmologia (apariţia universului şi studierea originii lui), fizica şi ADN-ul uman.

 

În ceea ce priveşte cosmologia, oamenii de ştiinţă au crezut timp de câteva secole că Universul a existat dintotdeauna şi că este etern. Însă cercetările mai recente şi descoperirile făcute în ultimele decenii au făcut ca aproape toţi oamenii de ştiinţă să fie convinşi că universul are un început, care poate fi identificat într-un trecut îndepărtat.

 

Dacă universul are un început, acesta este un argument foarte puternic în favoarea existenţei unui creator. Primul argument este că orice apare pe lume are o cauză, iar universul a apărut tocmai datorită existenţei acestui creator, argumentează Strobel. Oricine îşi poate da seama, continuă el argumentaţia, că acest creator este un spirit imaterial, deoarece a existat încă dinainte de lumea materială. Apoi, acest creator este etern deoarece el a creat timpul. În al treilea rând, acest creator trebuie să fie foarte inteligent şi foarte puternic, trăsături ce derivă din precizia cu care funcţionează toate legile naturale. În ultimul rând, acest creator trebuie să aibă o voinţă proprie, deoarece a avut dorinţa de a crea tot ceea ce există.

 

În concluzie, acest Creator imaterial, etern, inteligent, foarte puternic şi cu voinţă proprie este exact aşa cum Îl descriu scriitorii Bibliei pe Dumnezeu.

 

Al doilea argument pe care îl aduce ştiinţa în favoarea existenţei lui Dumnezeu este fizica, mai exact legile fizicii. Strobel face referire la forţa gravitaţională. Gravitaţia este fenomenul fizic natural prin care corpurile fizice se atrag reciproc, cu o forţă a cărei intensitate depinde de masele acestora şi de distanţa dintre ele şi este una dintre cele patru interacţiuni fundamentale din natură.

 

Analizând această forţă, Strobel arată că aceasta este creată în aşa fel încât să menţină viaţa şi să creeze un habitat potrivit pentru oameni şi celelalte făpturi, dar şi ca să menţină armonia la nivel macro-cosmic. În cazul în care această forţă gravitaţională ar fi cu puţin mai mică sau mai mare, cosmosul ar fi inundat în haos instantaneu, declară apologetul.

 

Al treilea argument derivă din ADN-ul uman, pe care Strobel îl numeşte „un alfabet de patru cifre” ce conţine toată informaţia genetică a fiinţelor umane şi care comunică tot ceea ce este o fiinţă, asemenea unei limbi străine ce dă informaţii despre o altă cultură. Cele patru litere la care se referă Strobel sunt A (adenină), C (citozină), G (guanină) şi T (timină), iniţialele celor patru tipuri de molecule ce alcătuiesc, în perechi de câte două, lanţurile organice ce formează ADN-ul.

 

Cu privire la ADN, Strobel afirmă că natura nu poate crea nimic asemănător cu acesta, deoarece natura nu creează informaţii ce au un conţinut. De aceea, ADN-ul este un argument puternic că, în spatele vieţii, există un creator inteligent şi că Universul şi viaţa nu au apărut din nimic.

 

„Cea mai bună veste este că Dumnezeu, Creatorul Universului, nu este un Dumnezeu distant, îndepărtat sau dezinteresat. El nu este Dumnezeul deiştilor, ci un Dumnezeu personal, pe care Îl putem cunoaşte prin Christos […] El a construit cosmosul ca un habitat pentru tine şi pentru mine. El a trimis pe Fiul Său ca să moară pentru păcatele noastre. Aceasta este cea mai bună veste”, a concluzionat Strobe.

 

Sursa: semneletimpului.ro

 

 

 

Categorii
Mapamond

Mapamond Crestin – 8 decembrie 2012

Categorii
Despre bucate

Planifica-ti mesele ca toata familia sa manance sanatos

Planificarea meselor este o modalitate foarte eficienta prin care poti asigura hrana sanatoasa pentru familia ta. Este important sa iei decizii bine gandite despre mancarea pe care o cumperi si servesti familiei. Iar viata agitata ingreuneaza cu siguranta acest proces.
Daca te simti coplesit de acest lucru, am cautat cateva modalitati care sa iti usureze munca. De ce este important sa planifici mesele?
Iata 3 motive pentru care planificarea meselor este importanta:
1) Ca sa fii sigur ca familia primeste mancare cu un aport nutritional mare si care au gust bun.
2) Pentru a ajuta la reducerea costurilor pentru mancare. Astfel nu vei mai cumpara ingrediente in plus, de care nu ai nevoie. In plus, alegerea ingredientelor de sezon este o buna idee pentru ca acestea sunt mai ieftine si mai sanatoase.
3) Te ajuta sa reduci din timp, effort si stres. Daca stii ce vei pregati dinainte, vei avea ingredientele la indemana si nu iti vei mai pune vesnica intrebare “Ce mai gatesc astazi?”.

Metode de planificare a mesei
Sunt multe metode prin care aiti vei putea planifica mesele. Iata cateva dintre ele pe care le consideram ca fiind eficiente:

1) Metoda saptamanala
Incepe prin a face o lista de ingredientele care va sunt mai la indemana, pe care le folosesti mai des.
Alegeti meniurile pentru fiecare zi din saptamana si faceti o lista de cumparaturi pentru ingredientele necesare pentru preparare.
Saptamana urmatoare treci prin acelasi sistem de planificare si tot asa.

2) Metoda de planificarii pentru 1 luna
Alegeti 30-40 dintre retetele preferate pe care le vei prepara prin rotatie. Mai poti adauga o noua reteta sa face de doua ori aceeasi reteta daca familia este chiar incantata de ea.
Faci lista cu ingredientele de baza inainte de a merge la cumparaturi.
Incepi saptamana cu o vizita la magazin prin care se cumpara mai ales alimentele non-perisabile pentru cel putin 1-2 saptamani. Dupa aceea, tineti-va de planificarea mesele pentru fiecare saptamana si cumparati saptamanal ceea ce mai este nevoie pentru prepararea mancarii.

3) Metoda mancarii congelate
Daca aveti un spatiu suficient de mare pentru depozitarea in congelator, atunci puteti sa gatiti in avans si sa depozitezi in congelator mancarea. Spre exemplu, la fiecare final de saptamana gatiti pentru saptamana viitoate si depozitati in congelator mancarea.
In concluzie, planificarea este buna pentru ca vei avea mai mult control asupra meniului si nu vei apela la retete mai putin sanatoase fiind in criza de timp sau fara ingredientele necesare la indemana.
Gustos

 

Categorii
Despre bucate

Cum ne putem incuraja copiii sa aiba obiceiuri alimentare sanatoase

Cand copiii incep sa creasca si vor sa isi castige independenta, mancarea poate deveni si ea un subiect de manifestare a acestei independente.
Aveti mai jos cateva trucuri care va pot ajuta sa va descurcati cu nevoile copiilor din timpul meselor:
Nu transformati mancarea si mesele intr-o lupta!
Alaturi de o nutritie sanatoasa, sa nu transformi mancarea intr-o lupta este unul dintre cele mai importante aspecte ale mancatului sanatos. Cand ne certam cu copiii nostri pe mancare, cearta devine mai importanta ca mancarea.
Ajutati-va copiii sa se concentreze pe mancare
Incercati sa manacati impreuna, intr-o atmosfera placuta, fara televizor sau jocuri video, povestind cateodata despre manacarea de pe masa sau lucruri despre mancare in general.
Nu folositi mancarea ca recompensa sau pedeapsa
Exista mijloace mai eficace de disciplinare ca recompensele si pedepsele, precum Training-ul parintilor eficace, dar daca va hotarati sa le folositi, nu folositi mancarea pentru asta. Toti specialistii, indiferent de filozofia lor de parenting va vor spune acelasi lucru. Mancarea nu ar trebui sa fie un privilegiu pe care copii sa trebuiasca sa il castige. Toti copiii merita sa fie hraniti. Sa legati mancarea de un anumit tip de comportament mai degraba decat de foame, invata copii sa isi ignore semnalele corpului.
Hraniti-va copiii cand le e foame
Cateodata, din dorinta de a le face copiilor un program coerent, punem mancare in fata lor cand acestora nu le este foame. Desi poate fi dificil pentru viata de familie, acceptati un nivel de flexibilitate in jurul orelor de masa ale familiei, cu scopul de a incuraja copiii sa manance cand le este foame mai degraba decat cand trebuie.
Gatiti cu copiii vostri
Copiii vor fi mult mai dispusi sa manace lucruri la a caror preparare au participat. Vor invata lucruri legate de cum se prepara manacarea, cum ajunge morcovul din piata in supa. Se vor simti capabili sa faca lucruri de oameni mari.

Cateva reguli pentru gatit cu copiii: Preparati lucruri dinainte, copiii nu au rabdarea necesara sa astepte – daca faceti biscuiti si coca trebuie sa stea la frigider, faceti-o dinainte. Asteptati-va sa se faca mai  multa mizerie ca de obicei si bucurati-va de toate lucrurile pe care copiii vostri le invata in loc sa va suparati din cauza mizeriei. Aveti grija la siguranta copiilor in bucatarie).

Text oferit de Parentime – adaptat dupa Becoming the parent you want to be, cu permisiunea autoarelor Laura Davis si Janis Keyser

 

Gustos

Categorii
Despre bucate

Protejeaza-ti organismul in anotimpul rece

Dintre toate anotimpurile, iarna are cea mai proasta reputatie. Este sezonul rece, sezonul racelii si sezonul in care bolile contagioase abunda. Cu toate astea, nu trebuie neaparat sa fie asa. De fapt, iarna e cel mai bun anotimp in care iti poti creste imunitatea.

Iarna este anotimpul in care natura e pregatita sa ne hraneasca. Din cauza faptului ca nivelul digestiv este foarte ridicat, ne e foame mai des si putem chiar sa digeram hrana mai bine. Oamenii cred ca iarna este un sezon prost pentru imunitate, intrucat pofta de mancare creste, incepem sa mancam mai mult junk food si mai multe produse greu de digerat si, astfel, ne slabim sistemul imunitar. Dar este foarte important sa intelegem ca noi ne cream aceasta imunitate slaba, nu natura este cea care o favorizeaza.De aceea, e important ca oamenii sa consume iarna alimente ce sporesc imunitatea. In vreme ce alte sezoane sunt potrivite pentru purificarea organismului, iarna este momentul in care ne fortificam toate sistemele – de la par, la unghii si la piele.

Alimente care sporesc imunitatea

In general, alimentele ce sporesc imunitatea sunt cele proaspete, organice, usor de digerat. Acestea includ lapte si iaurt proaspat, organic, fructe, legume si cereale. In aceasta perioada ar trebui sa fie evitate mancarurile care sunt greu de digerat. Spre exemplu, alimentele procesate ce se gasesc in comert, precum si cele congelate sau conservele nu sunt prospete si sunt dificil de digerat. Astfel, ele scad imunitatea. Resturile, mancarurile carora li s-au adaugat chimicale sau conservanti incetinesc sistemul digestiv si blocheaza canalele de circulatie, ducand la un sistem imunitar lenes si compromis.

Alimentele care hranesc organismul in sezonul iernii, rece si uscat, sunt cele cu gust dulce, acru si sarat. E bine sa evitati produsele acide sau amare in timpul iernii, desi, teoretic, toate tipurile de gusturi trebuie incluse in dieta dumneavoastra. Mancarurile calde, pregatite in casa sunt ideala, atata vreme cat nu sunt preparate prin prajire in ulei si sunt pregatite cu uleiuri usor de digerat, precum uleiul de masline. Evitati mancarurile reci, intrucat acestea incetinesc sistemul digestiv si scad imunitatea.

De asemenea, stilul de viata are un mare impact asupra sistemului imunitar. Daca adormiti tarziu noaptea, munciti foarte mult seara, mancati la ore neregulate, expuneti corpul la stress si oboseala sau dormiti predominant in timpul zilei, toate acestea va afecteaza digestia si ritmul corpului si, astfel, compromit sistemul imunitar. De aceea e important sa consumati alimente sanatoase pentru acest sezon si sa aveti un stil de viata balansat.

Iarna, atunci cand ziua este mai scurta, iar noaptea mai lunga, e normal ca organismul dumneavoastra sa va ceara mai multa odihna. Incercati sa va culcati seara mai devreme si va veti trezi mai energizati dimineata. Iarna este un sezon in care intreaga natura doarme, asa ca puteti profita de aceasta tendinta naturala pentru a va hrani corpul si mintea in plus.

Daca urmati toate aceste sfaturi, atat de dieta, cat si de lifestyle, va veti intari sistemul imunitar, iar bolile clasice de iarna nu vor mai fi un motiv de ingrijorare.

Gustos

Categorii
Despre bucate

Parintii intreaba, medicul Rodica Nanu raspunde

 

Este foarte important sa fim bine informati in ce priveste nutritia corecta a copiilor. Asa ca prietenii de la Parentime ne-au venit in ajutor cu raspunsuri avizate la intrebari frecvente ale parintilor. Raspunsurile sunt oferite dedoctor Rodica Nanu, specialist in nutritie pedriatica.

1. De la ce varsta copilul poate consuma din ceea ce mananca parintii la masa?
R: De cand incepe diversificarea, adica de la aprox 6 luni, bineinteles numai in cazul in care parintii mananca pregatit corect (fara adaos de sare, cu legume usor de digerat etc; e mai bine pe la 8-9 luni, de asemenea pregatit fara sare/conservanti/mirodenii agresive.)
Mancatul impreuna cu parintii macar o masa pe zi ajuta mult copilul in diversificare. Unii copii vor cere din mancarea parintilor si ar fi bine sa le putem oferi. Daca manacarea parintilor este atat de diferita de a copilului, si copilul cere, ii puteti tine doar companie la masa punanadu-va si voi putin din mancarea lui, urmand ca mancarea “de adulti” sa fie mancata alta data.
2. Cum putem asigura diversitatea de gust pentru un copil mic care are voie doar legume fierte?
R: Mai intai, din diversitatea legumelor, care poate fi foarte mare (un copil de  7-8 luni poate manca inclusiv varza, praz). Si pot fi gatite in mai multe feluri: fierte, la aburi, la cuptor, piure, etc.
Fructe crude se pot da de la 7 luni fara retinere (mere, pere, piersici, caise).
Apoi, dupa 6-7 luni putem folosi ORICE condiment neagresiv (incepand cu marar si patrunjel din primele supe de legume, apoi toate celelalte fara ardei iute, piper).
3. Ce facem cu copilul care, desi are peste 6 luni, prefera laptele si nu hrana diversificata?
R: Insistam cu blandete si…gratie, testandu-i gustul, mancand in acelasi timp cu el, incurajand autoservirea (de ex. cu manuta lui din piureul din castronas etc). Copiii nu trebuie fortati sa manace si nu trebuie sa le fie impusa o mancare, fie ea solida, in detrimentul laptelui.
4. Cum convingem un copil sa manance fara sa ii distragem atentia (cu televizorul, cu jucarii), faca sa il rugam sa ia o gura pentru mama, tata, bunica, fara sa il pacalim sa deschida gura pentru a se trezi cu mancarea in ea.
R:  Aceasta este o practica TOTAL DETESTABILA! Deci: copilul sta la masa ca toata lumea.  Mai mananca si altcineva odata cu el o mancare care macar sa semene ca aspect. Are si copilul o lingurita in mana cu care il serveste adesea pe cel din fata lui, este incurajat sa isi ia singur din farfurie. I se respecta refuzarea uneori a mancarii, nu i se dau “mizilicuri” intre mese. Cu timpul va invata sa manace in ritmul lui.
5. Pe piata acum se gasesc multe fructe exotice. Putem diversifica copilul cu ele? Este mai bine sa ne axam pe cele de sezon?
R: Este de dorit sa dam predominant fructe, legume autohtone, dar mango si avocado pot fi folosite dupa varsta de 7 luni, in cantitate mica chiar zilnic. Ma tem mai mult de citrice si de banana (n-or fi autohtone, dar se folosesc de ceva vreme si la noi…) pentru  ca transportul impune tratamente chimice serioase. De aceea le recomand de la 10 luni.

6. Cat de sigure sunt borcanele cu mancare pentru copiii mici comparativ cu mancarea preparata in casa? 

R: Sunt convinsa ca sunt foarte bune. Nu trebuie neaparat sa le folosim, dar intr-o deplasare sunt de o utilitate inestimabila.
7. Cat de importante sunt orele fixe pentru alimentatia copilului? 
R: Orele aproximativ fixe sunt destul de importante (se formeaza niste reflexe, sucurile digestive “se pregatesc” pentru felul oferit in acel interval de timp). Orarul meselor se stabileste tot in acord cu copilul, cu obiceiurile casei si ale tarii.
8. De la ce varsta putem serba ziua copilului la fast-food?
R: Cred ca pe la o suta de ani! Unica ratiune de ales fast-food este cea economica, problema este ca mancarea de fast food are foarte  multe calorii, multe si “goale”, grasimi nesanatoase,  glutamat de sodiu – un potentiator de gust care da dependenta s.a. Pe cat posibil fast-food-ul ar trebui evitat si inlocuit cu alternative mai sanatoase, ca un picnic in parc.
Raspunsurile ne-au fost oferite de centrul de cursuri pentru parintiParentime si de doctor Rodica Nanu, specialist in nutritie pedriatica.

 

sursa

Gustos

 

 

Categorii
Rugaciune

Cerere de rugaciune de pe Roboam

From: tRANDAFIR ANDREI <totaldiesel2003@yahoo.com>
Date: December 7, 2012, 7:37:05 AM GMT+11:00
To: branzai@gmail.com

Frate Daniel (Branzei) ,te rog si eu ceva. Ajuta-ma in rugaciune si trimite acest mail de rugaciune listei tale lungi de frati si surori in Domnul. Am un prieten care nu a implinit inca 30 de ani si se afla in coma intr-un spital in Belgia. Medicii au descoperit ca are o valva a inimii infundata si nu i-au mai dat nici o sansa. Are doi copii mici,sotia sa fiind insarcinata in 7 luni cu al treilea copil. El se afla in coma in urma unei operatii avute la inima,Eu cred si stiu ca Domnul poate face minuni, ca mana Lui nu sa scrutat si ramane si astazi la fel ca si ieri. Acest scump prieten si frate in Domnul se cheama Simon. Simon Crivisin. Te rog mult, roaga-te impreuna cu mine si trimite mai departe mailul cu rugamintea mea si sper ca Domnul va sensibiliza multe suflete si ne vom uni in rugaciune pentru acest caz. Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa binecuvanteze orice suflet are pe inima sa ma sprijineasca in rugaciune cu mijlociri pentru Simon.

Multumesc.

Aa