Alimentele bogate in fier – necesare pentru copilul tau

Fierul este o componentă foarte importantă pentru organismul uman, mai ales când acesta este în creştere. Doza necesară de fier este asigurată de laptele matern până la 6 luni (sau de laptele formulă până la 4 luni).

După această perioadă, bebeluşul trebuie să primească necesarul de fier din alimentaţie. În ultimii ani au apărut pe piaţă diferite preparate pentru cei mici îmbogăţite cu fier, dar cel mai bine este ca fierul să fie extras din surse naturale. În general, copiii trebuie să mănânce cel puţin două alimente bogate în fier pe zi.

E destul de dificil să afli exact care alimente abundă în fier, aşa că v-am pregătit o listă cu cele mai comune. Daca nu fac deja parte din alimentaţia micuţului tău, e bine să le introduci cât mai repede:

1.Ficatul
2.Carne roşie slabă (porc, vită, miel)
3.Fructe de mare
4.Fasole boabe
5.Cereale
6.Paste
7.Orez
8.Spanac
9.Tofu
10.Broccoli, varză de Bruxelles
11.Pui si curcan
12.Nuci
13.Gălbenuş de ou
14.Prune, caise, smochine uscate

Noi vă recomandăm spanacul, mai ales că îl mănâncă şi Popeye Marinarul! Fiecare copil vrea să fie puternic ca el!

Omizi cu spanac

Timp de preparare:
20 minute (complexitate redusa)

Ingrediente:
2 tuburi aluat de croissant
100g spanac congelat sau proaspat
100g branza dulce de vaci
1 ou.

Mod de preparare:
Se amesteca spanacul, branza si un praf de sare si se da deoparte.

Pe o foaie de copt, pentru a nu se lipi de blatul de lucru, se desface aluatul de croissant. Fiecare bucata de croissant se taie in 2. Se ia in palma si se pune o lingurita din umplutura de spanac cu branza. Se ruleaza spre interior, se aduc marginile in centru. Se lasa o bucatica de 2cm, se unge cu ou batut si se aseaza in tava in care formam omida. Se pun bilute, cat vrem de mare omida. Se unge cu ou batut, se pudreaza cu sare mare si se da la cuptorul incins din clipa in care ne apucam de ansamblarea omidutei. Se coace 10 minute la 200 de grade.

Este un amuzament foarte gustos!

Pofta buna!

Reţeta de la: sorina gabriela

 

Acest articol a fost publicat în Despre bucate, Resurse și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s