BATALIA DE LA ALAMO 2013 – (AFR)

Secularismul nu e echidistant, nici un arbitru onest ori impartial. Se pretinde a fi o ideologie neutra si impartiala, dar nu e. Favorizeaza indivizii si grupurile sociale care il imbratisaza. Statul secularist e si el partial, discriminind in favoarea grupurilor sociale care ii impartaseste ideologia. Pentru statul secular unele grupuri sunt primus inter pares, adica “mai egale intre cei egali”, ori “primele intre egali”. Grupurile favorizate sunt cele bine cunoscute: ateii, “minoritatile sexuale”, cei care promoveaza avortul si controlul populatiei, si sustinatorii multiculturalismului, printre altele. Grupurile nefavorizate sunt si ele bine cunoscute: grupurile care au putin in comun cu secularimsul ori ii resping doctrinele, intre ele miscarile traditionale, grupurile ori persoanele religioase, miscarile pentru viata, miscarile pentru familie, etc. Secularismul isi rasplateste aliatii, adica pe primii, si ii discrediteaza si defavorizeaza pe ceilalti. Ia din drepturile celor din urma si le da celor dintii. Cauzeaza un conflict intentionat intre drepturile cetatenilor in numele pretinsei egalitati intre ei, dar il rezolva in favoarea aliatilor lui si impotriva celor care il dezavueaza.

In toate exemplele care le-am dat saptamina trecuta aceasta tema se reliefeaza concret: institutiile statului secular favorizeaza pe cei ce gandesc in termeni seculari si ii penalizeaza pe cei care gandesc in termeni traditionali. Drepturile homosexualilor se extind in detrimentul libertatilor persoanelor si grupurilor traditionale. “Minoritatile sexuale” castiga iar crestinii pierd.

Exemplele discutate saptamina trecuta denota, deasemenea, ca in tarile occidentale statul secular cere crestinilor un juramint de fidelitate secularismului pentru a-si putea exercita libertatea religioasa. In Europa veacurilor XVII si XVIII, in special in Marea Britanie, functionarilor publici li se cerea sa depuna un juramint de credinta, asa numitul “test religios” (“religious test”), doctrinei protestante, si in special fata de Biserica Anglicana, pentru a putea detine o functie publica. Istoria se repeta in lumea occidentala a inceputului Mileniului III: pentru ca un crestin sa-si poate exercita drepturile religioase, el ori ea trebuie sa accepte ideologia secularista si sa o afirme. Exemplele date saptamina trecuta arata, fara ambiguitate, ca in tarile discutate un aspect al acestui test secular este acceptarea si afirmarea homosexualitatii. Astazi continuam acelasi subiect, dar nu pentru ca asa am intentionat, ci pentru ca, la fel ca saptamina trecuta, evenimente recente care s-au petrecut, tot in tarile occidentale si dincolo de Atlantic, dovedesc acelasi lucru: statul secular nu permite in functii publice crestini care se impotrivesc secularismului si doctrinelor lui.

Batalia de la Alamo/The Battle of the Alamo 2013

Fiecare natiune isi are eroii ei si momentele care-i definesc personalitatea. Pe noi, romanii, ne definesc Vasluiul, Calugareni, Marasesti, ori alte locuri in care cei dinanintea noastra au luptat pentru supravietuirea si identitatea neamului romanesc. Texanii isi au si ei momentul lor istoric de definire al identitatii proprii: Batalia de la Alamo din 1836. Pe vremea aceea Alamo era o mica misiune catolica linga San Antonio, la intersectia drumurilor care uneau partile nordice ale Mexicului de atunci. Texanii au pierdut batalia, dar la citeva luni dupa aceea si-au castigat independenta. Batalia de la Alamo a fost portretizata, pe jumatate realitate si pe jumatate mit, in filmele lui John Wayne ori cartile de istorie. Dar a ramas un strigat de batalie (“battle cry”) pentru fiecare texan care isi creste copiii sa-si aminteasca de Alamo (“Remember the Alamo”!).

De citeva saptamini o noua batalie se desfasoara in San Antonio, de data asta Batalia de la Alamo din 2013 intre crestini si oficialitatile publice ale orasului. Cu citeva luni in urma municipalitatea orasului San Antonio a initiat o ordonanta municipala care sa interzica detinerea de functii publice, ori ca angajat al municipalitatii, a persoanelor care au discriminat in trecut, prin fapte ori vorbe, ori care discrimineaza ori sunt inclinate sa discrimineze, in vorba ori fapta, impotriva homosexualilor si a persoanelor transgender. Este cea mai radicala ordonanta de acest gen din America. Nici chiar San Francisco, capitala homosexualitatii americane, nu a adoptat o astfel de ordonanta. Crestinii texani insa nu stau pe ginduri. Cu sutele, proveniti din toate grupurile etnice si rasiale ale orasului, au descins asupra primariei protestind propunerea de ordonanta. Votul final asupra ordonantei a fost aminat.

Textul ordonantei propuse se afla aici: [http://images.bimedia.net/documents/ordinance+draft.pdf] Un comentariu din presa pe marginea acestui eveniment poate fi citit aici: [http://www.mysanantonio.com/news/local/article/Nonbias-ordinance-draws-long-and-loud-argument-4767721.php] Un alt comentariu, pe aceasi tema, scris de organizatia avocatilor crestini din San Antonio, poate fi citit aici: http://txvalues.org/2013/08/21/san-antonio-ordinance-still-a-major-threat-to-christians/

Masacrul de la Boston/The Boston Massacre 

In 1770 autoritatile coloniale britanice au ucis un numar de “patrioti” americani in Boston. In timp, nemultumirile colonistilor s-au inmultit si dupa cinci ani au declansat batalia de la Concord, punctul de inceput al Razboiului pentru independenta Americii. Bataliile insa continua si in Bostonul anului 2013, orasul acesta fiind cunoscut ca locul in care drepturile crestinilor sunt masacrate. Massachusetts a fost primul stat american care, in 2003, a legalizat casatoriile homosexuale. Fiecare batalie pe care crestinii au purtat-o acolo dupa aceea pentru a-si proteja libertatile in fata asaltului drepturilor homosexualilor au pierdut-o. A inceput o familie de crestini care a refuzat sa-si lase copilul sa participe la clasele scolare in care se afirma normalitatea homosexualitatii. Au dat districtul scolar in judecata si au pierdut.

Ultimul caz, decis in prealabil luna trecuta, si care s-ar putea sa aibe consecinte extreme pentru crestini, a fost castigat tot de homosexuali. E cazul homosexualilor ugandezi impotriva pastorului american Scott Lively, Sexual Minorities of Uganda v. Scott Lively (August 14, 2013). Vreme de multi ani Lively a umblat prin tarile africane, inclusiv Uganda, atragind atentia liderilor politici si bisericesti asupra pericolelor pe care agenda homosexuala o are la adresa societatii si a crestinilor. Bine cunoscutul pastor american Richard Warren a facut si el la fel. Anul trecut homosexualii ugandezi l-au dat in judecata pe Lively, in Boston unde el locuieste, acuzindu-l de incitare la ura si “crime impotriva umanitatii” datorita afirmatiilor impotriva homosexualitatii pe care el le-a facut de-a lungul anilor. Judecatorul a emis o decizie prealabila, declarind ca afirmatiile lui Lively, influentate de gandirea lui crestina, nu sunt protejate de libertatea de exprimare ci au facilitat comiterea in Uganda a unor “crime impotriva umanitatii” (“crimes against humanity”) si incitare la ura impotriva homosexualilor. Decizia judecatoreasca poate fi citita aici, iar afirmatia judecatorului o aflati la pagina 31. http://www.alliancealert.org/2013/20130815.pdf Un articol din New York Times pe marginea acestei decizii il aflati aici: http://www.nytimes.com/2010/01/04/world/africa/04uganda.html?_r=1&pagewanted=print Iar aici puteti citi perspectiva unui avocat crestin asupra deciziei. http://www.standfirminfaith.com/?/sf/page/30778

 

Esti crestin? Te interogam

Marea Britanie continua campania anticrestina. In iulie am scris despre arestarea americanului Tony Miano care a predicat, linga Stadionul Wimbledon in timpul turneului de tenis, impotriva imoralitatii sexuale, inclusiv a homosexualitatii. Autoritatile britanice continua aceste actiuni negindite. Luna trecuta un pastor englez a trimis masaje electronice la diverse persoane cu subiectul “Christ can Cure – Good News for Gays” (“Hristos poate vindeca – vesti bune pentru homosexuali”) si “Jesus Christ – the savior we all need” (“Iisus Hristos – mantuitorul de care toti avem nevoie”). Mesajele lui au fost transmise cu prilejul paradei homosexuale care s-a tinut in orasul lui dar care l-a ofensat prin depravitatea si obscenitatea ei. La citeva zile dupa aceea politisti britanici i-au batut la usa si l-au interogat asupra mesajelor care le-a trimis. Cam asa era si pe vremea comunismului la noi in Romania. I s-a spus ca unii recipienti ai mesajelor lui au fost “ofensati”. Pastorul a refuzat sa admita ca a incalcat legea. Asta l-ar fi costat 90 de lire sterline, dar pentru ca nu isi recunoaste “crima”, va fi dat in instanta. Daca va fi gasit vinovat de “crime homofobice”, asa cum a fost acuzat, va fi pasibili de pedepse si mai ridicate. Detalii aditionale despre acest caz pot fi citite aici: http://blogs.spectator.co.uk/coffeehouse/2013/08/revd-dr-alan-clifford-referred-to-the-cps/ 

Esti crestin? Iti confiscam copiii 

Exista sansa ca daca traiesti in Germania si esti crestin sa-ti fie confiscati copiii. Periodic asta se intimpla parintilor crestini germani care insista sa-si educe copiii acasa, sa-i scuteasca de decadenta si imoralitatea din scolile germane. Cu citiva ani in urma o familie germana a fost arestata pentru ca a refuzat sa-si lase copiii sa fie educati in scolile publice germane, Germania interzicind educatia la domiciliu. Dupa o vreme intreaga familie a ajuns in SUA unde a cerut azil politic. In prima etapa au primit azil, dar Administratia Obama a facut recurs, verdictul final, dat mai devreme in an, fiind impotriva familiei germane. 

Pe 28 august istoria s-a repetat din nou: autoritatile germane au intrat cu forta in casa unei familii crestine care isi educa copiii acasa, le-au luat copiii cu forta si i-au dus intr-un loc necunoscut parintilor. Sechestrarea s-a facut cu aviz judecatoresc. Dupa cum se vede, tribunalele au devenit un instument represiv folosit de statul secular impotriva crestinilor. Detalii privind cazul german pot fi citite aici: http://www.hslda.org/hs/international/Germany/201308300.asp

AFR ia atitudine

Fiind socati de actiunea represiva a statului german, AFR a reactionat, luni, cu o scrisoare de protest adresata ambasadei Germaniei la Bucuresti. Nota a fost semnata de dl Petre Costea, Presedintele AFR. Redam nota AFR, rugind organizatiile pro-familie si pro-homeschooling din Romania sa faca la fel. Nu este potrivit ca Germania ori “marile puteri” sa critice diferite aspecte ale vietii sociale ori politice din Romania iar noi sa fim indiferenti fata de atrocitatile totalitare pe care ele le comit.

Acest articol a fost publicat în De meditat ..., De'ale familiei, Resurse și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s